به گزارش خبرنگار يزدفردا، شورای اداری شهرستان بهاباد با حضور مسئولین شهرستان در محل فرمانداری با محوریت انتخابات، پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر، جذب اعتبارات خشکسالی شهرستان و چند موضوع دیگر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امام جمعه بهاباد همراهی و همدلی مردم و مسئولین در اجرای هرچه بهتر انتخابات را خواستار شد و اظهار داشت: مسئولین باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا در فضایی آرام و مطمئن مردم با شکوه هر چه بیشتر در پای صندوق های رأی حاضر شوند.

حجت الاسلام ملاحسینی ادامه داد: معتمدین محل باید توجه کنند تا قبل از اینکه شورای نگهبان صلاحیت کسی را تأیید نکرده و بعد از آن نیز شرایط اصلح بودن کاندیدا محرز نگردیده است، قول همکاری و جمع آوری رأی به نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس ندهند.

 وی همچنین از مردم خواست در فضای حساس کنونی کشور و در آستانه انتخابات وحدت خود را کما فی السابق حفظ نموده و برای حفظ وحدت و آرامش در جامعه تلاش نمایند.

 ملاحسینی در ادامه صحبت های خود به مسائل پیش آمده در مورد چادرملو و برداشت آب از سفره های زیرزمینی بهاباد اشاره کرد و افزود: مسئله تابعیت معدن چادرملو یک مسئله حقوقی است که باید پیگیری های لازم انجام شود.

 

امام جمعه بهاباد به پیگیری های انجام شده جهت تأمین آب معدن چادرملو خارج از سفره آب زیرزمینی بهاباد اشاره و تصریح کرد: کمیته آب بهاباد با حضور مسئولین ارشد استان، شهرستان و مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو در مرکز استان تشکیل شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: در این کمیته به شرکت آب منطقه ای استان مأموریت داده شد ظرف مدت 6 الی 8 ماه منطقه را بررسی نموده و جهت تأمین آب معدن چادرملو خارج از سفره آب زیرزمینی بهاباد مجوز لازم را از وزارت نیرو اخذ کند.

 

ملاحسینی از نتیجه بخش بودن این بررسی ها خبر داد و افزود: طبق صحبت هایی که با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان داشتیم، بررسی های لازم صورت گرفته و خوشبختانه آب مورد نیاز معدن در خارج حوزه آب بهاباد پیدا شده است و پیگیری لازم جهت قطع وابستگی معدن به آب بهاباد در حال انجام می باشد.
 
در ادامه جلسه فرماندار بهاباد ضمن تبریک روز ملی ثبت احوال و نزدیک بودن روز میثاق امت با ولایت در سالروز حماسه عاشورایی 9 دی اظهار کرد: حماسه 9 دی ماه در سی امین سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجلی قدرت الهی در هویت اسلامی و بنیان مردمی انقلاب بود كه با الهام از فرهنگ عاشورایی، فتنه‌گران داخلی و توطئه چینان خارجی را مرعوب ساخت و بین تكلیف گرایان حسینی با منحرفان فریب خورده و دنیاطلبان داخلی و اسلام ستیزان خارجی شاخص شد.

"محمدرضا هدائی" از اختصاص اعتبار خشکسالی به شهرستان بهاباد خبر داد و گفت: اعتبار خشکسالی و حوادث اختصاص داده به شهرستان در سال جاری مبلغ 10 میلیارد و 410 میلیون ریال می باشد و دستگاههای ذیربط باید تلاش کنند با نظارت شایسته برحسن انجام کار، بودجه های مربوطه را اخذ نمایند.

 فرماندار بهاباد در ادامه جلسه مردم را از دامن زدن به اختلافات خصوصاً در زمان انتخابات برحذر داشت و عنوان کرد: دشمن برای کاهش حضور مردم در انتخابات، در حال اشاعه برخی شایعات مثل کاهش و یا قطع مبلغ یارانه نقدی و افزایش قیمت حامل های انرژی در جامعه است.

 وی در مورد نحوه انجام انتخابات در روستاهای شهرستان تصریح کرد: دهستان بنستان و 35 نقطه الحاقی جزء بخش آسفیچ شهرستان بهاباد می باشد و انتخابات در این مناطق قطعاً طبق تقسیمات کشوری برگزار خواهد شد.
 
در ادامه جلسه مسئولین ادارات به ایراد نظرات خود پیرامون موضوع انتخابات و همچنین بیان مشکلات اداره خود اعم از ساختمان، تجهیزات و نیرو پرداختند.
 
کاظمیان معاون فرماندار نیز از کلیه ادارات و خصوصاً چند اداره فعال در انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 تقدیر و تشکر کرد.

در پایان جلسه حجت الاسلام عباس محمدی به عنوان مسئول دفتر امام جمعه بهاباد از سوی امام جمعه معرفی شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا